donderdag 28 november 2013

31 oktober 2013

Wauw, echt veel te lang niet geschreven! Er is een hoop gebeurd afgelopen weken. Een vriendin van mij heeft een maand lang hier gewoond, een hond en een auto gekocht om vanuit hier naar Italie te vertrekken voor een bar en B&B.
Pip (de aangeschafte tweedehands Galgo) werd Peer zijn grootste vriendin en zelfs botjes konden blijven liggen. Elke keer als ik de hondjes in huis kwijt was, lagen ze innig verstengeld te genieten van elkaar.
Pip kwam uit een roedel van 30 honden en was dus erg duidelijk met haar communicatie. Ook met het laten (na een dag of twee) blijken aan Peer dat hij de tofste van de wereld is in haar ogen. Kan ook niet anders want mevrouw de koningin stuurde Peer met alles vooruit als ze ergens onzeker over was en Peer deed het allemaal maar braaf. Net de echte wereld ;-)


Ook mijn nichtje Mette is weer 2 dagen langs geweest en is samen met mij naar een klant geweest, heeft Peer samen met Charlotte en Pip uitgelaten, heeft onderweg een dode pup in het water gevonden (en de Ambulance gewaarschuwd wegens infectie gevaar) en bij thuiskomst een opsporing gezien van politiehonden die zochten naar de juwelen die bij een inbraak waren gestolen. Deze lagen notabene onder mijn auto!
En dat allemaal met haar 8 jaar oud. Geweldig spannende dagen voor haar!


Pip hebben we binnen een dag zindelijk gemaakt en na 2 dagen al los meegenomen het strand op. Twee keer liep ze met de verkeerde mensen mee maar mijn hondjes gingen haar gewoon halen.

Ondertussen heeft Tukker weer een aantal dagen aan het infuus gelegen en is erg afgevallen. Precies 1 week heeft hij zich goed gevoeld om afgelopen weekend weer doodziek te zijn en aan de pretnison gedwongen.

Ik merk bijna niets van zijn misterieuze ziekte. Wel kwam hij gisteren (en vandaag) met een bokkepruik binnen en heeft Peer gisteren op de ochtend wandeling goed te grazen genomen. Schade Peer; 4 gaatjes in zijn hoofd en een ernstig bloedende lip. Tukker had niets omdat Peer niets deed behalve lawaai maken. Na de ruzie onder mijn toezicht goed uitgepraat te hebben, kropen ze de rest van de dag lekker tegen elkaar aan zodra het kon. Apart stel die Tukker en Peer……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten