donderdag 5 december 2013

11 november 2013

Silke was vandaag voor het eerst en omdat Silke er van houdt om op pad te gaan, heeft ze een belletje om. Dit om alle konijnen te waarschuwen en het voor mij makkelijker te maken wetende waar ze is.
Na 2 seconden was ze ‘m gepeerd en liep ik langs het hek waar ik haar voor het laatst had gezien. Daar ontdekte ik een groot gat in het hek waarvandaag je uitkomt op een weggetje welke weer leidde tot de grote weg. Met lood in mijn schoenen en oren gespitst op autorem geluid begon mijn zoektocht naar Silke.
Gelukkig kwam ze na een paar minuten het landweggetje weer op ver bij de weg vandaan. Vervolgens hoorde ik een dame haar hond in paniek roepen. Deze mevrouw dacht dat ik met schapen in het gebied liep i.v.m. het belletje van Silke.
Om meteen goed te beginnen met SIlke aangezien ik geen zin heb om dagelijks hartverzakkingen te krijgen, gebruik ik haar jachtinstinct in de voor mij goede richting.
Ik laat haar speuren naar mij!
Dus niet roepen en elke keer een andere route nemend waardoor ze steeds achter kwam te lopen ipv voorop. Doordat ze haar neus moest gebruiken om ons te vinden was ze meer bezig met het vinden van mij en de andere honden dan op jacht te gaan. So far so good!


De hooligans Tukker en Peer waren helemaal onder de indruk van de jaagdame en mak als schaapjes liepen ze achter haar aan. Niets geen strijd meer over wie er voorop mocht lopen. Tot ze te ver ging, dan kwamen ze snel terug naar mij om elkaar vervolgens weer op hun plek te wijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten